af Tonny KP skrevet 16. jun 2014, 00:50
Hej,
Tillykke med Eliten.
Det er mit indtryk at du ikke er så bekendt med Eliten og dens luner og måske ikke så vild med at forsøge at lave noget selv.
Jeg har selv en Elite fra 74 som jeg er ved at renovere (nu på femte år) og har derfor læst en hel del og selvfølgelig snakket med en del klubmedlemmer om bilen, så jeg kender efterhånden alle hjørner og kroge. Desværre bor jeg i Ebeltoft og kommer sjældent til Sjælland. Skulle du komme forbi Ebeltoft med bilen er du velkommen.
Lige lidt kommentarer vedrørende lygterne:
En klassisk fejl på Eliten og et af de hyppige klagepunkter er at lygter "popper" op utilsigtet, oftest nå bilen står stille (motoren er slukket). Fejlen skyldes at der er en læk i vacuum systemet. En fjeder trykker lygterne op og vacuum trækker dem ned. Hvis de overhovedet ikke går ned, så er der en kraftig læk i systemet eller vacuum akturatorerne er defekte (sandsynligvis tæret). Oftest vil lygterne gå op efter noget tids stilstand pga en mindre læk som kan være svær at finde. Brugte dele kan findes hos Lotusbits.com og nye dele hos sjsportscars.co.uk
Generatoreren er let at komme til og derfor let at skifte. Her kan en auto elektriker sikkert hjælpe med at finden en der passer, men ellers vil jeg igen anbefale at bestille en hos lotusbits.com. Alt efter hvilken model og udstyr bilen har så er der forskellige typer. Har din bil aircondition? Er den fra Europa eller USA?
Der er flere klubmedlemmer i dit område med Eliter, som sikkert gerne vil hjælpe med råd.
Send mig evt. en intern mail så kan vi jo diskutere lidt of-line.
VH
Tonny
Lotus Elite 503
tonnykp.dk