Jacob Juul Andersen skrev:Hvad er det for dele man nu laver i jern for bedre holdbarhed?
Jacob Juul Andersen skrev:Hvad er det for dele man nu laver i jern for bedre holdbarhed?
Er klar over at bremseskiverne ikke kunne bruges på fx en Exige, men produktionsprisen på at gå fra mmc skiverne til jern spiller klart en rolle.
S1 modellen blev jo lavet til et lille entusiastisk publikum, troede man i hvert fald hos Lotus. Faktisk blev der jo solgt 3 gange så mange som man havde håbet turde på.
I mine øjne er S2 modellen langt bedre tilpasset et større publikum, og ja designet er da også med mere moderne linier.
LasseNielsen skrev:Hej Martin
Super du har fået sat din undervogn op, bliver spændende om det betyder mindre dæk og bremse slid eller om det bare er kørestilen
LasseNielsen skrev:Om der er 27l eller fuld tank på en Elise er ikke mere end 3,5kg(1 liter Benzin vejer ca. 0,7kg.)
.
LasseNielsen skrev:Jeg har min Elise på corner vægt når den kommer ud og vinterhi, men jeg har mere fokus på at flytte med vægten end at se hvad den vejer. Så jeg kan faktisk ikke huske den "våde" total vægt.
MartinRiedel skrev:LasseNielsen skrev:Hej Martin
Super du har fået sat din undervogn op, bliver spændende om det betyder mindre dæk og bremse slid eller om det bare er kørestilen
Nu har jeg dog ikke faaet indstillet undervognen for at undgaa daekslid (saa havde jeg nok valgt en anden konfiguration -se LotusElise.dk for detaljer). -Har valgt (ifht standard) Meget negativ camber, meget mindre toe ind bagpaa, og meget mere toe-out foran. -Alt sammen noget der vil goere bilen meget mere styrevillig -eller nervoes, som nogen nok vil beskrive det. -Men bestemt ikke slide mindre paa daekkene.
MartinRiedel skrev:LasseNielsen skrev:Om der er 27l eller fuld tank på en Elise er ikke mere end 3,5kg(1 liter Benzin vejer ca. 0,7kg.)
.
Nu var det godtnok 23l jeg hvade, men selv ved 27l (og dine 0.7kg pr l), vaere en forskel paa 0.7*(38-27)=7.7kg -eller 10.5 ved mine 23l. -Hvis tankkapaciteten er stoerre paa en s2, vil der vaere endnu mere forskel.
MartinRiedel skrev:LasseNielsen skrev:Jeg har min Elise på corner vægt når den kommer ud og vinterhi, men jeg har mere fokus på at flytte med vægten end at se hvad den vejer. Så jeg kan faktisk ikke huske den "våde" total vægt.
Finder du det noedvendigt at veje den hvert aar?
MartinRiedel skrev:Kan der virkelig kun vaere 32l paa en s2?
Tilbage til Værksteder, forhandlere m.v.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 15 gæster