All good things come to an end

Lotus-links, der ikke lige passer ind i de andre kategorier.

All good things come to an end

Indlægaf pl skrevet 15. maj 2021, 09:24

Brugeravatar
pl
Hyppig bruger
Hyppig bruger
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. jan 2006, 18:10
Geografisk sted: Nordborg
Medlemsnummer: 77

Re: All good things come to an end

Indlægaf deepo skrevet 15. maj 2021, 20:22

Det er da fantastisk at Elise har været produceret i så mange år i så stort et antal!

Lotus er klar til at sælge værktøjerne til at lave dem med:
https://europe.autonews.com/automakers/ ... sports-car
Brugeravatar
deepo
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 17. apr 2013, 15:51
Geografisk sted: Nibe
Medlemsnummer: 670

Re: All good things come to an end

Indlægaf 4fun skrevet 18. maj 2021, 14:22

Vi burde køre til FOS på Goodwood, være med til at hylde Lotus.

https://www.goodwood.com/grr/event-cove ... Q5,TWMAX,1
Brugeravatar
4fun
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 11. aug 2018, 15:45
Geografisk sted: Grindsted
Medlemsnummer: 791

Re: All good things come to an end

Indlægaf TheRealStig skrevet 18. maj 2021, 23:04

De nye ejere, vil med afslutningen af Elise slå en streg i sandet og starte på en frisk.
Lige så fantastisk vi synes Elisen er, så er det ikke en bil, der henvender sig til en pengestærk kundekreds, der pr. automatik krydser alle felterne af, når de bestiller en ny bil. Det har Porsche og Ferrari virkeligt forstået.
De nye Lotus'er vil blive større, tungere og dyrere. Sæderne bliver bredere og indstigningen bliver lettere (USA).
Nissan GTR har bevist, at en tung bil kan komme hurtigt rundt på Nürburgring, når al elektronikken er koblet til. At alle bremser skal skiftes bagefter nævnes ikke i salgsmaterialet.
Det er en ændring af Lotus' DNA, men man er nødt til at tilpasse sig for at appellere til en større kundekreds.
Det ændrer heldigvis ikke på Elisen's DNA. Jeg forudser en gunstig prisudvikling fremover.
Brugeravatar
TheRealStig
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 480
Tilmeldt: 30. maj 2007, 23:03
Geografisk sted: Saunte
Medlemsnummer: 574

Re: All good things come to an end

Indlægaf pl skrevet 19. maj 2021, 16:55

Tungere og større Lotus´r ...har vi ikke set det før.... Fra Seven & Elite, til Elan og Europa ....så til Elite, Eclat/Ecxel og Esprit..........for så at komme "Back to basics"...med Elise, som vel nok er den største salgs succes Lotus har haft til dato......
mon historien gentager sig ????
Brugeravatar
pl
Hyppig bruger
Hyppig bruger
 
Indlæg: 122
Tilmeldt: 23. jan 2006, 18:10
Geografisk sted: Nordborg
Medlemsnummer: 77

Re: All good things come to an end

Indlægaf redfox skrevet 20. maj 2021, 02:42

Min Esprit vejer 1120,6 kilo. En Exige med v6 er meget tungere.
Jacques
Brugeravatar
redfox
Aktiv bruger
Aktiv bruger
 
Indlæg: 78
Tilmeldt: 15. aug 2013, 19:35
Geografisk sted: København
Medlemsnummer: 663

Re: All good things come to an end

Indlægaf Kasper skrevet 20. maj 2021, 07:58

redfox skrev:Min Esprit vejer 1120,6 kilo. En Exige med v6 er meget tungere.
Jacques

Følgende bil er med i Selocs oversigt over brugeres vejede biler, som den eneste V6 Exige:

2013 Exige V6, Premium Sport Pack, Air-conditioning, Rear Park Sensors, 35l fuel

Den vejede 1160kg, og det er "våd vægt" med benzin m.v.

Wiki nævner tal ned til 1040kg for en Cup R, men det er formentlig "tør vægt".
Brugeravatar
Kasper
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: 30. jul 2006, 16:21
Geografisk sted: Aarhus
Medlemsnummer: 660

Re: All good things come to an end

Indlægaf 7claus7 skrevet 27. maj 2021, 11:38

Min Europa S2 vejer 590 kg egenvægt på grund af det blev der udregnet at den kører 16,7 km/literen så jeg fik reduktion i afgiften. Det er det vist også slut med, jeg ville nok ikke slippe med 5.400 kr i dag.
Brugeravatar
7claus7
Aktiv bruger
Aktiv bruger
 
Indlæg: 45
Tilmeldt: 2. jan 2006, 02:40
Geografisk sted: Haderslev
Medlemsnummer: 198


Tilbage til Diverse Lotus

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster