De nye ejere, vil med afslutningen af Elise slå en streg i sandet og starte på en frisk. Lige så fantastisk vi synes Elisen er, så er det ikke en bil, der henvender sig til en pengestærk kundekreds, der pr. automatik krydser alle felterne af, når de bestiller en ny bil. Det har Porsche og Ferrari virkeligt forstået. De nye Lotus'er vil blive større, tungere og dyrere. Sæderne bliver bredere og indstigningen bliver lettere (USA). Nissan GTR har bevist, at en tung bil kan komme hurtigt rundt på Nürburgring, når al elektronikken er koblet til. At alle bremser skal skiftes bagefter nævnes ikke i salgsmaterialet. Det er en ændring af Lotus' DNA, men man er nødt til at tilpasse sig for at appellere til en større kundekreds. Det ændrer heldigvis ikke på Elisen's DNA. Jeg forudser en gunstig prisudvikling fremover.
Tungere og større Lotus´r ...har vi ikke set det før.... Fra Seven & Elite, til Elan og Europa ....så til Elite, Eclat/Ecxel og Esprit..........for så at komme "Back to basics"...med Elise, som vel nok er den største salgs succes Lotus har haft til dato...... mon historien gentager sig ????
Min Europa S2 vejer 590 kg egenvægt på grund af det blev der udregnet at den kører 16,7 km/literen så jeg fik reduktion i afgiften. Det er det vist også slut med, jeg ville nok ikke slippe med 5.400 kr i dag.