Så blev det igen tid til besøg i synhallen.
Jeg har haft bilen siden 2004, så det er mit andet besøg med Lotusen i de danske synshaller.
Jeg husker det første besøg som temmelig overfladisk.
Der blev stort set ikke checket andet end - at den kunne lyse og båtte.
Jeg havde dog på fornemmelsen at jeg formodentlig ikke kunne slippe helt så let denne gang.
Så her i vinter fik jeg skiftet et temmelig bulet bundkar, som jeg havde mistænkt for at have "pisset
territoriet" lidt grundigt af.
Samt ordnet en håndbremse som af design aldrig kan virke optimalt.
For dem der ikke ved det - er det på en Seven S2 konstrueret således, at inderkablet er fastgjort i begge
ender. Og det er yderkablet der bevæger sig. Hvem kunne have fundet på det ?
Nå, men temmelig godt forberedt trillede jeg afsted mod synhallen.
Jeg havde dog bemærket at der stadig hang en enkelt dråbe olie fra bunden af motoren ved tidligere ture.
(mistanke til pakning ved bundprop, så det ordnes formodentlig ved næste olieskift).
Men ville dog lige tørre det rent på nærmeste P-plads
Så ville kræet f..... ikke starte igen - lidt panik 5 minutter i aftalt tid.
Hurtig diagnose - stikket til solenoiden på starteren var knækket. (vibration)
Damn. Dårlig timing.
Fik skabt kontakt med enden af kablet. Og det kunne akkurat holde til endnu en start i synshallen. Phew.
Synshallen var på Lagergårdsvej i Gentofte, de virkede umiddelbart imødekommende og jeg fornemmede
en vis "forståelse" for "gamle" biler.
Smilet var da også svært at tørre af synsmanden efter en kort prøvetur.
Bilen blev gennemgået som foreskrevet, og det endte med en "betinget godkendelse".
"Der mangler hvide hætter på skruerne til nummerpladen"
Det er så ordnet uden omsyn, og nu kan jeg køre 8 år inden næste syn.
Happy Motoring.