Det er svært og kræver lidt held, hvis man selv importerer.
Dels er bilen langt væk, og dels er afgiftsberigtigelsen et stort lotteri. Selv om der er inden for et år er betalt feks. 120.000 kr i afgift på en anden bil, kigger SKAT på, hvad der aktuelt er til salg hos forhandlere. Det bliver afgiften fastsat ud fra. Man skal finde det rigtige tidspunkt.
Import fra UK er med Brexit = moms og lokale høje priser uinteressant.
Biler i feks. Tyskland, Holland eller Belgien er de ofte konverterede til LHD - check stelnummeret. Det skal give et afslag på ca. 10%. Du kan ikke konvertere i DK efter der er betalt afgift pga. åndsvage regler. Teknisk er det ikke så svært.
Bilen må IKKE have haft skader på alu-chassiset. Det er vanskeligt/umuligt at reparere.
Ellers er bilen ret sund. Almindelig vedligeholdelse er nemt og billigt.
- og så er bilen mere GRØN end en Tesla S pga. det lave CO2-aftryk.
Du kan blive meget klogere på Wikiseloc:
https://wiki.seloc.org/a/SELOC_TechWiki